همانطور که جریان هوا از وسط هود شیمیایی عبور می کند، گازها، بخارات و دودهای مضر را به سمت ناحیه اگزوز می راند. این ناحیه توسط شیارها و بافل‌هایی مدیریت می‌شود که قبل از رسیدن به کانال متصل (هود بخار مجرای) یا فیلترهای هود (فوم هود بدون مجرا) به عنوان درهای خروجی هود شیمیایی عمل می‌کنند. در بسیاری از هودهای بخار، شیارها و بافل ها طوری تنظیم می شوند که جریان هوا را یکنواخت کنند.

اگر بافل ها بسته باشند (یا مسدود شوند) مسیر اگزوز نیز مسدود می شود. اما هنگامی که به درستی استفاده می شود، بافل ها نقاط مرده را از بین می برند یا جریان هوا را معکوس می کنند که منجر به از دست دادن مهار می شود. پس از خروج هوا از هود شیمیایی از طریق مجرای لوله به جایی که در اتمسفر آزاد می شود، منتقل می شود. یا روی هودهای شیمیایی بدون مجرا، هوا فیلتر شده و به داخل اتاق بازگردانده می شود.
ایر ساینس مجموعه کاملی از هودهای دود بدون مجرای با راندمان بالا، ایستگاه های کاری بدون کانال و هودهای کل اگزوز را تولید می کند که برای محافظت از کاربر، فرآیند و محیط در برابر بخارات، دود و ذرات خطرناک طراحی شده اند.
فوم هودهای شیمیایی یک روش اصلی کنترل نوردهی در آزمایشگاه هستند. هود یک محفظه تهویه‌دار است که معمولاً به‌طور مجزا از سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ساختمان هواگیری می‌کند و به داخل ساختمان گردش نمی‌کند. هنگام کار با ترکیبات سمی یا ترکیبات با نقطه جوش زیر 120 درجه سانتیگراد باید از هودهای شیمیایی استفاده شود. هودهای شیمیایی یا سایر تهویه‌های موضعی مؤثر باید در زمانی که مواد مورد استفاده از حد مجاز در معرض قرار گرفتن در آزمایشگاه تجاوز می‌کنند، تهیه و استفاده شوند.