ذرات خطرناک فیلتر شده و در انواع فیلترها نسبت به بخارات شیمیایی محبوس می شوند. معمولاً این شامل فیلتر HEPA (جذب ذرات با راندمان بالا) یا ULPA (هوای فوق العاده کم ذرات) است. هر دو فیلتر از لایه‌هایی از الیاف متراکم برای ایجاد یک فیلتر مشبک استفاده می‌کنند که با عبور هوا از میان آنها، آلاینده‌ها را حذف می‌کند. فیلترهای HEPA دارای راندمان فیلتراسیون 99.97% برای ذرات تا 0.3 میکرومتر و فیلترهای ULPA دارای راندمان فیلتراسیون 99.97% برای ذرات تا 0.12 میکرومتر هستند. بنابراین انتخاب بین دو فیلتر ذرات به اندازه ذراتی است که شما تولید خواهید کرد.

هودهای شیمی بخار ما قادر به استفاده از کربن فعال و فیلتر ذرات هستند تا سطح بالایی از محافظت را از نمونه های شما برای اکثر کاربردها ارائه دهند. اما بسیار مهم است که فیلترهای مناسب را برای برنامه خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که تمام بخارات و ذرات خطرناک توسط فیلترها جذب می شوند و به منبع هوای آزمایشگاه شما بازیافت نمی شوند.
یک ارزیابی ریسک برای انتخاب فیلتر را کامل کنید
به منظور اطمینان از ارائه فیلترهای صحیح، تامین کننده برتر هود شیمی بخار ما، یک ابزار وب سریع و آسان به نام وین طب برای انجام ارزیابی ریسک ایجاد کرده است. این اجازه می دهد تا یک پیشنهاد فیلتر سفارشی مناسب برای برنامه خاص شما داشته باشید و نتایج نیز طول عمر و مقدار توصیه شده فیلترها را ارائه می دهد. برای جلوگیری از اشباع بیش از حد فیلترها، فیلترهای هود شیمی بدون داکت باید به طور مرتب تعویض شوند. اگر فیلترها طبق برنامه پیشنهادی تعویض نشوند، ممکن است بیش از حد اشباع شوند که توانایی فیلتر را برای به دام انداختن ذرات خطرناک دیگر به حداقل می رساند و هود شیمی بخار را بی استفاده می کند.