یک کابینت جریان آرام هود لامینار، یک سطح کار کنترل شده را برای کاربردهایی که نیاز به فضای کاری استریل دارند، نگه می‌دارد، در حالی که از دسترسی آلاینده‌ها توسط جریان هوای فیلتر شده ثابت در سراسر سطح جلوگیری می‌شود.

کابینت جریان آرام هود لامینار محصولی از مهندسی قوی همراه با طراحی ارگونومیک استراتژیک است. این قابلیت اطمینان طولانی مدت و راحتی نهایی کاربر را فراهم می کند و آن را برای استفاده در مونتاژ الکترونیک، کشت بافت گیاهی، آماده سازی محیط کشت و سایر کاربردهای غیر خطرناکی که نیاز به محیط استریل دارند، ایده آل می کند.
کابین جریان آرام عمودی محافظت از نمونه را فراهم می کند زیرا هوای تصفیه شده در سراسر منطقه کاری کابینت در یک جریان عمودی و یک جهته حرکت می کند و اتاق کار اصلی را در سراسر جلوی باز کابینت ترک می کند. اکثر نیمکت های جریان آرام هود لامینار عمودی همچنین دارای سوراخ هایی در دیواره پشتی منطقه کار هستند که برای از بین بردن تلاطم هوا و احتمال وجود گوشه های هوای مرده در منطقه کار طراحی شده اند.
هودهای جریان آرام لامینار برای محافظت از سطح کار، محصولات و مواد در برابر آلودگی ذرات طراحی شده اند. هوای اتاق از یک فیلتر HEPA عبور می کند و سپس به طور یکنواخت با جریان آرام از داخل کابینت عبور می کند تا از کار در برابر هوای فیلتر نشده محافظت کند. جریان هوا برای خروج ذرات معلق در هوا است که توسط کاربر معرفی شده است.
هودهای لامینار جریان آرام برای محافظت از نمونه ها و قطعات در برابر آلودگی ذرات طراحی شده اند. هوا در یک جهت یکنواخت با سرعت ثابت در داخل نیمکت محصور با جریانات هوای متقاطع کم یا بدون جریان جریان دارد. آلودگی هوا از طریق فیلترهای HEPA (فیلتر 99.99٪ @ 0.3 میکرومتر) یا ULPA (99.999٪ @ 0.12 میکرومتر) فیلتر می شود که تمیزترین منطقه کار را فراهم می کند.